• Błatnia, 19.01.19r.

• 21.05.2019 20:21
      • Nasza styczniowa wycieczka na Błatnią (917 m n.p.m.) w Beskidzie Śląskim na długo zostanie nam w pamięci. Piękna pogoda, szerokie panoramy i obłędna zimowa sceneria cieszyła wszystkich uczestników.

• Liczną grupą ponad 40 osób, uczniów zrzeszonych w SK Groniczki oraz rodziców, spotkaliśmy się tradycyjnie na placu targowym w Kozach, skąd autokarami przetransportowano nas do Jaworza Górnego. Lekki mróz szczypał w policzki, gdy żółtym szlakiem łagodnie zaczęliśmy się piąć w kierunku szczytu. Ścieżka prowadziła przez bukowy las, bezchmurne niebo wprowadzało w doskonały nastrój, a ogromne ilości śniegu były największą atrakcją dla dzieci. Wędrówce towarzyszyły: ślizgi na jabłuszkach, zakopywanie się w śnieżne dziury po pas albo i po same pachy, bitwy na śnieżki. Nie brakło również bardziej dramatycznych momentów, jak n.p. akcja ratunkowa termosa Maćka. Termos wypadł, pomknął z górki na pazurki i tyle go było widać. Na szczęście trzech śmiałków, wpadając w zaspy po uda, wyruszyło na ratunek i termos z bezcenną gorącą herbatą w środku został odnaleziony i ocalony. Podobny wypadek przytrafił się jednemu z urządzeń do zjeżdżania, czyli jabłuszku. Niestety, nie udało się go uratować. Może znajdzie się kiedyś przy okazji jakiegoś „Sprzątania Beskidów z PTT”?

Gdy nasza grupa zmierzała już do polany szczytowej, oczom ukazał się przepiękny widok: choinki pokryte śniegiem, powyginane w dziwne kształty, skrzący się w słońcu śnieg wszędzie dookoła. Wyglądało to bajkowo i czuliśmy się tak, jakbyśmy składali wizytę samej Królowej Śniegu.

Po sesji fotograficznej na szczycie Błatniej, obejrzeniu panoramy Beskidu Śląskiego i Śląsko-Morawskiego, zeszliśmy do schroniska. Tradycyjnie już, posililiśmy się czymś ciepłym, natomiast dzieci dalej bawiły się na zewnątrz i zjeżdżały z okolicznych wzniesień. Radości i śmiechom nie było końca…

Droga powrotna minęła szybko i sprawnie, schodziliśmy bowiem tą samą trasą do Jaworza Górnego.

Wielkie podziękowania należą się naszym przewodnikom: Szymonowi Baronowi i Łukaszowi Kudelskiemu. Polecamy się na przyszłość :)