• Wielka Rycerzowa, 17.09.2022 r.

• 17.10.2022 21:15
      • Po wakacyjnej przerwie SK Groniczki znów spotkały się na szlaku. W sobotę 17.09.2022 r. grupa 25 uczniów wraz z opiekunami wyruszyła z przysiółka Joneczkowe Rycerki.

• Zielony szlak łagodnie wspinał się w kierunku Przełęczy Przegibek, gdzie zaplanowany był pierwszy postój. W gościnnych progach schroniska skorzystać można było z bufetu i nieco się ogrzać, gdyż dzień nie należał do najcieplejszych. Wielu młodych turystów przypomniało sobie, że ostatnio gościliśmy tu zimą a dookoła schroniska były dwumetrowe zaspy. A tak przy okazji, to zgubionego wtedy bidona Mateusza nie udało się odnaleźć… 😉

Dalsza droga prowadziła czerwonym szlakiem na Wielką Rycerzową. Szlak był bardzo przyjemny, choć miejscami mocno błotnisty. Z oddali mogliśmy obejrzeć przysiółek Przegibek i Krzyż Milenijny Ziemi Żywieckiej na Bendoszce.

Na szczycie Wielkiej Rycerzowej zatrzymaliśmy się na chwilę, aby zrobić zdjęcie, a następnie zeszliśmy na Halę Rycerzową i do bacówki PTTK. Po krótkim popasie ruszyliśmy dalej za czerwonymi znakami i przez Małą Rycerzową dotarliśmy na Mladą Horę.

Po zmianie koloru szlaku na niebieski, szybko i sprawnie zeszliśmy do Joneczkowych Rycerek, gdzie czekał na nas autokar.

Wszyscy nasi podopieczni zasługują na wielką pochwałę, gdyż byli bardzo zdyscyplinowani i zmotywowani do wysiłku. Do zobaczenia w październiku!