• Radziejowa, 08.10.16r.

• 11.10.2016 21:41
      • 8 października 2016r. uczniowie szkół Powiatu Bielskiego wzięli udział w kolejnej już wycieczce górskiej z cyklu „Na szczytach Beskidów” zorganizowanej przez bielski Oddział Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego. Tym razem celem uczestników wycieczki był najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego  należący do Korony Gór Polski – Radziejowa o wysokości 1266 m.n.p.m.
      • Wycieczka wyruszyła z Bielska – Białej punktualnie o godzinie szóstej rano zabierając po drodze wszystkich uczestników – również grupę SKKT – PTTK „Groniczki” z SP 1 w Kozach. Po czterogodzinnej jeździe autokarem dotarliśmy do Kosarzysk skąd czerwonym szlakiem rozpoczęliśmy naszą pieszą wędrówkę na szczyt pod wodzą przewodnika Janusza Foszcza z Oddziału PTT w Tarnowie.

W czasie pierwszego krótkiego postoju przy Bacówce na Obidzy najmłodsi uczestnicy postanowili ulepić bałwana z pierwszego „spotkanego” w tym roku śniegu J Bałwan cieszył się wielką popularnością i stał się „bohaterem” (nie tylko) naszych zdjęć.

Trasa przez Przełęcz Obidzką na Wielki Rogacz była mokra i błotnista. Miejscami doskwierał nam mroźny wiatr połączony z lekkimi opadami śniegu. Jednak dobre humory i siły nie opuszczały uczestników wyprawy – szczęśliwie dotarliśmy na Wielki Rogacz (1182 m.n.p.m).

Po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy ostatnią i miejscami najtrudniejszą część naszej trasy – Przełęczą Żłobki udaliśmy się w kierunku na Radziejową. Im wyżej, tym więcej śniegu i miejscami (niestety) błota. Białym szlakiem, wśród złoto – białych drzew, walcząc momentami z własnymi słabościami, po około 3 godzinach wędrówki dotarliśmy szczęśliwie na upragniony szczyt – Radziejową. Z wieży widokowej ochotnicy mogli podziwiać roztaczające się w czterech kierunkach pasma górkie. Patrząc w dół oglądali … śnieżne „orły”, które z wielką radością i uśmiechami na twarzy „tworzyli” uczniowie na polanie tuż przy  wieży. Dotarcie na szczyt uwieczniliśmy pamiątkowymi zdjęciami.

W drodze powrotnej, zatrzymaliśmy się na posiłek w Bacówce na Obidzy. Rozleniwieni, pojedzeni i przemoczeni wróciliśmy do autokaru i udaliśmy się w długą podróż powrotną do Kóz i Bielska – Białej. Zmęczeni ale z uśmiechami na twarzach o godzinie 21 pożegnaliśmy się z uczestnikami wycieczki.

Niecierpliwie czekamy na kolejną wspólną wycieczkę! Do zobaczenia na szlaku J